Hebt u schade opgelopen of een ongeval gehad? Wat moet er nu gebeuren?
Lees hier onze tips. (Klik op de tips om ze te openen)
U kunt uw schadegeval aangeven via de hiernaast staande knoppen. Ons team van specialisten ontvangt u met plezier.
Uiteraard kunt u zich ook wenden tot ons kantoor. Bekijk hier alvast onze openingsuren.
Indien u betrokken bent in een incident waarbij u een derde materiële of lichamelijke schade hebt berokkend, licht ons dan zo snel mogelijk in. U kunt ook via het schade-menu links ons hiervan op de hoogte brengen.
Doe dit ook wanneer een tegenpartij u naar aanleiding van een schade of geschil aanspreekt. Wacht dus zeker niet tot u voor de rechtbank gedagvaard wordt. Heel belangrijk om weten is dat uw recht op rechtsbijstand verjaart na 3 jaar. M.a.w. indien u niet binnen de 3 jaar uw incident hebt gemeld, dan kunt u niet meer terugvallen op de dekkingen van een rechtsbijstandpolis. Vandaar het belang uw makelaar steeds onmiddellijk in te lichten. Het heeft geen enkel belang of de derde of de tegenpartij op dat moment al dan niet gekend is.
Na een schadegeval is het belangrijk om de bekomen documenten en gegevens zo goed mogleijk bij te houden. U heeft ze hoogstwaarschijnlijk nodig voor uw verzekering. Hieronder een voorbeeld van enkele belangrijke documenten:
Het is zeker niet steeds nodig een advocaat in te schakelen of te procederen, integendeel. Het overgrote gedeelte van geschillen wordt minnelijk opgelost. Zo vermijdt u dat u in de eindelose gerechtelijke wachtrijen belandt.
Uiteraard zijn er ook dossiers die enkel gerechtelijk kunnen beslecht worden.
Hebt u toch een advocaat nodig? Contacteer ons dan voor onafhankelijk advies bij de keuze van uw raadsman.