X

Een vraag?
Bel ons:
03/776.53.91

Tips bij schade

Hebt u schade opgelopen of een ongeval gehad? Wat moet er nu gebeuren?
Lees hier onze tips. (Klik op de tips om ze te openen)

U kunt uw schadegeval aangeven via de hiernaast staande knoppen. Ons team van specialisten ontvangt u met plezier.
Uiteraard kunt u zich ook wenden tot ons kantoor. Bekijk hier alvast onze openingsuren.

Ma - do: 09.00u tot 16.30u
Vrijdag: 09.00u tot 18.30u
Zaterdag op afspraak, behalve in juli en augustus


  • Tip 1: Breng ons zo snel mogelijk op de hoogte.


    Indien u betrokken bent in een incident waarbij u een derde materiële of lichamelijke schade hebt berokkend, licht ons dan zo snel mogelijk in. U kunt ook via het schade-menu links ons hiervan op de hoogte brengen.

    Doe dit ook wanneer een tegenpartij u naar aanleiding van een schade of geschil aanspreekt. Wacht dus zeker niet tot u voor de rechtbank gedagvaard wordt. Heel belangrijk om weten is dat uw recht op rechtsbijstand verjaart na 3 jaar. M.a.w. indien u niet binnen de 3 jaar uw incident hebt gemeld, dan kunt u niet meer terugvallen op de dekkingen van een rechtsbijstandpolis. Vandaar het belang uw makelaar steeds onmiddellijk in te lichten. Het heeft geen enkel belang of de derde of de tegenpartij op dat moment al dan niet gekend is.


    Bijvoorbeeld: U bent het slachtoffer geworden van een diefstal: wat moet u doen?
    Meld allereerst het diefstal zo snel als mogelijk aan de politie, en ook aan ons. Wij starten dan de procdure bij uw verzekeringsmaatschappij. Wacht dus zeker niet met het melden van de diefstal tot de daders gevonden zijn of voor de rechtbank moeten verschijnen.
  • Tip 2: Welke documenten/gegevens kunnen nuttig zijn?


    Na een schadegeval is het belangrijk om de bekomen documenten en gegevens zo goed mogleijk bij te houden. U heeft ze hoogstwaarschijnlijk nodig voor uw verzekering. Hieronder een voorbeeld van enkele belangrijke documenten:

    • Foto’s van de schade aan uw roerende of onroerende goederen;
    • Prijsbestek van uw hersteller: autodealer, aannemer, loodgieter;
    • Een kopie van de briefwisseling en e-mails tussen u en de tegenpartij;
    • Attest m.b.t. de neerlegging van de klacht bij de politie;
    • Naam en adres van de tegenpartij;
    • Een kopie van de ingebrekestelling die de tegenpartij u stuurde.


  • Tip 3: Is een minnelijke schikking mogelijk? Of toch een advocaat nodig?


    Het is zeker niet steeds nodig een advocaat in te schakelen of te procederen, integendeel. Het overgrote gedeelte van geschillen wordt minnelijk opgelost. Zo vermijdt u dat u in de eindelose gerechtelijke wachtrijen belandt.

    Uiteraard zijn er ook dossiers die enkel gerechtelijk kunnen beslecht worden.

    Hebt u toch een advocaat nodig? Contacteer ons dan voor onafhankelijk advies bij de keuze van uw raadsman.