X

Een vraag?
Bel ons:
03/776.53.91

Nieuwsbrieven

Archief nieuwsbrieven

Uw bedrijfsvoertuig: een rijdend visitekaartje

Voor een kleine zelfstandige of kmo is reclame vaak een zware kost. Hebt u een bedrijfsvoertuig, dan is autoreclame een goedkope manier om uw zaak te promoten. Afhankelijk van hoe vaak u erin rondrijdt, kunt u een grote hoeveelheid potentiële klanten bereiken. Essentieel is natuurlijk dat uw reclame opgemerkt wordt én een positieve indruk maakt.

Waarom autoreclame?

Een Amerikaans onderzoek heeft uitgewezen dat 90% van de bestuurders autobelettering opmerkt. En daarvan heeft 75% een oordeel klaar over het bedrijf op basis van de belettering. Dat zijn heel wat potentiële klanten! En autoreclame heeft nog heel wat andere voordelen:

● Het is een eenmalige investering die vervolgens jarenlang opbrengt.
● U bereikt potentiële klanten in de regio waar u actief bent.
● Uw bedrijfsvoertuig krijgt een professionele uitstraling.
● Voor zelfstandigen is de kostprijs van autoreclame fiscaal aftrekbaar.

Waar moet u op letten?

Gemiddeld heeft de klant maar anderhalve seconde om uw autoreclame te bekijken. In één oogopslag moet een bestuurder de boodschap kunnen verwerken. En omdat de mens een visueel wezen is, lukt dat het best met een tekening, een foto, een logo, …

Maakt u naast autoreclame ook van andere soorten bedrijfspromotie gebruik? Dan kiest u beter voor een consistente stijl, zoals twee kleuren die telkens terugkomen. Zo verhoogt uw herkenbaarheid en wordt uw boodschap beter onthouden.

Do’s and don’ts:

● Maak meteen duidelijk wat uw bedrijf doet, met een kernachtige tekst of een illustratief logo. Denk maar aan een brood voor een bakker, een schaar voor een kapper, ...
● Uw bedrijfsvoertuig mag geen gelijkenis vertonen met een ambulance, een politiewagen, …
● Zorg voor een goede leesbaarheid.
● De reclame mag nooit het zicht belemmeren van de bestuurder.
● Vermeld enkel de belangrijkste informatie (naam, activiteit/specialiteit, locatie, telefoonnummer, website, …). Uw faxnummer, uw postcode, daar zit niemand op te wachten.
● Zorg dat het ontwerp aansluit bij uw huisstijl en bij de wagen zelf.
● De reclame mag uw verlichting niet blokkeren, ook niet uw remlicht.
● Vermijd de ruimtes achter de wielkast, die plekken worden vaak als eerste vuil.
● Let op uw rijgedrag als u met autoreclame op uw voertuig rondrijdt. Zo voorkomt u dat uw bedrijf geassocieerd wordt met slecht rijgedrag.

Een bedrijfsvoertuig kiezen

Bij het kiezen van een bedrijfswagen is het belangrijk om rekening te houden met de functie die hij moet vervullen. Dient de wagen vooral om klanten te bezoeken? Of om bestellingen te leveren en dus heel wat te vervoeren? Trotseert u voornamelijk stadsverkeer of doet u regelmatig lange afstanden, zelfs naar het buitenland?

Rijdt u lange afstanden aan een stuk, dan bent u beter af met een diesel. Doet u minder dan 20.000 km per jaar, dan is benzine zeker de beste oplossing voor u. Brengt u veel tijd door in drukke stadscentra tijdens de spitsuren? Overweeg dan een hybride of een elektrische wagen. Dat is niet alleen fiscaal voordelig, maar geeft u en uw bedrijf ook een groen imago.

Financiering van uw bedrijfsvoertuig

In veel sectoren is een bedrijfswagen onmisbaar. Tegelijk is het een hele uitgave. Denk dus goed na over de financiering van uw bedrijfsvoertuig. Omdat spaargeld weinig opbrengt, is de neiging groot om uw aankoop zo te betalen en er niet voor te lenen. Toch is het misschien beter om een lening aan te gaan voor uw bedrijfswagen. Tegenwoordig kunt u heel voordelige autoleningen vinden en de intresten op zo’n leningen zijn 100% fiscaal aftrekbaar.

 

Bron: https://www.axabank.be/nl/blog/2016/01/uw-bedrijfsvoertuig-een-rijdend-visitekaartje

 

Overzicht nieuwsartikels